➡️ 9 efektownych pomysłów na gry 1st & 2nd Conditional z firmy Regipio ⬅️
Ostatnio tak bardzo wkręciłam się w tworzenie💻✂️ własnych pomocy, że zapomniałam o całkiem sporej kolekcji sklepowych gier, które... stoją sobie na półce 🤭 ale... różnorodność to podstawa👍 a z moim zamiłowaniem do eksperymentów i kombinowania🤯🙃 udało się wymyślić kilka nowych pomysłów na ich wykorzystanie.
---------------
Każda z gier zawiera:
🔹21 kart "Black Peter"
🔹20 kart "The Chain" czyli łańcuszki przyczynowo-skutkowe
🔹20 kart "Shower of questions" z pytaniami na które gracz odpowiada używając trybu warunkowego
🔹40 kart "What will happen/would happen if ...?" czyli zdania sytuacyjne, na podstawie których należy ułożyć zdania z użyciem II trybu warunkowego, na odwrocie każdej karty znajduje się poprawnie ułożone zdanie
🔹instrukcje
------------------
Co można z nimi dodatkowo zrobić?
1️⃣ Gra memory, w tym celu wykorzystujemy karty "Black Peter". Jeśli uczeń odkryje dwie karty, które stanowią parę zdobywa jeden punkt.
2️⃣ Nauczyciel wybiera 10 kart z tali "Black Peter" (5 kart z początkami zadań oraz 5 kart z końcówkami zdań). Uczeń losuje jedną kartę, jego zadaniem jest uzupełnienia zdania według własnego pomysłu. Jeśli wylosował początek zdania dostaje 1 pkt., jeśli koniec zdania zdobywa 2 pkt. Wygrywa osoba z największą ilością punktów.
3️⃣ Uczniowie pracują w parach. Każdy z nich losuje jedną kartę "The Chain", opowiada partnerowi historię opisaną na karcie. Po wysłuchaniu historii uczeń z pamięci stara się odtworzyć jak najwięcej zdań. Za każde poprawne zdanie otrzymuje 1 pkt. Wygrywa osoba z największą ilością punktów.
4️⃣ Uczniowie losują jedną kartę "The Chain", opowiadają historię opisaną na karcie, ale muszą rozwinąć opisaną historię.
5️⃣ Uczniowie pracują w parach lub grupach. Każda para/grupa losuje kartę "The Chain". Z informacji zawartych na karcie pisze historyjkę, NIE UŻYWA jednak ZDAŃ WARUNKOWYCH, lecz buduje opowiadanie z RÓŻNYCH CZASÓW. Dodatkowo zmienia dwie informacje zawarte na karcie. Kiedy historie są gotowe uczniowie wymieniają się kartami i odczytują swoje prace osobie/grupie przeciwnej, a zadaniem jest zidentyfikować, które informacje nie zgadzają się z kartą i poprawić je.
6️⃣ Uczniowie pracują w parach. Każdy z nich losuje kartę "Shower of questions". Oboje rzucają kostkami, osoba, która wyrzuciła większą liczbę oczek zadaje partnerowi jedno pytanie ze swojej listy. Wygrywa uczeń, który pierwszy zada wszystkie swoje pytania.
7️⃣ Wybieramy spośród grupy jedną osobę, która będzie pełniła rolę ‘CELEBRYTY’. Resztę grupy dzielimy na dwie połowy: dziennikarzy i redaktorów. Dziennikarze, losują po jednej karcie "Shower of questions", po przejrzeniu pytań każdy wybiera ze swojej karty jedno (ich zdaniem najciekawsze) pytanie i po kolei zadają je ‘CELEBRYCIE” ;) Zadaniem redaktorów jest zrobienie notatek ze wszystkich odpowiedzi, a następnie przedstawienie jak nasz ‘CELEBRYTA’ zachowa/lub zachowałby się w danych sytuacjach.
8️⃣ Uczniowie pracują w parach. Każdy z nich losuje kartę "What will happen/would happen if ...?" Trzymają swoje karty tak sami widzieli tylko część z sytuacjami, a ich partnerzy zdania warunkowe. Na przemian czytają po jednej sytuacji i odpowiednio układają zdania z "if", zadaniem partnera jest sprawdzić, czy ułożone zdanie jest zgodne ze zdaniem na karcie, jeśli tak, uczeń, który czytał zdanie zdobywa punkt. Wygrywa osoba z największą ilością punktów.
9️⃣ Uczniowie pracują w parach lub indywidualnie. Każdy losuje kartę "What will happen/would happen if ...?" Do zadania wykorzystują tylko stronę ze zdaniami warunkowymi. Do każdego zdania muszę wymyślić kolejną konsekwencję sytuacji (czyli kolejne zdanie warunkowe).
-----------
W serii jest również gra z trzecim trybem warunkowym, zawartość identyczna, więc pomysły spokojnie można wykorzystać również do niej, natomiast ja jeszcze nie zdążyłam jej zakupić🙂
--------
🤔Posiadacie którąś z części w swoich zbiorach? Lubicie z nich korzystać?
Jeśli wykorzystujesz materiały i pomysły z tego bloga (lub ich adaptacje) na łamach swojego fanpage'a, szkoleniach lub w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać ich źródło w postaci nazwy bloga oraz bezpośredniego linku do danego wpisu.
Komentarze
Prześlij komentarz