Gra „BÓJKA NA SŁÓWKA” (wyd.Edgard) opis + dodatkowe pomysły



"Bójka na słówka" to nowa gra wydawnictwa Edgard, o intrygującym tytule, w której uczymy się nowych słów, szukając na kartach wspólnych elementów.


➽ W opakowaniu znajdziemy:
  • 103 DWUSTRONNE KARTY z kolorowymi ilustracjami, dzięki którym uczniowie mogą nauczyć się 200 SŁÓWEK z 17 kategorii.
  • 10 kart z obrazkowo-wyrazowym słowniczkiem, który pozwoli wprowadzić i utrwalać nowe słownictwo
  •  karty ze zwrotami, które mogą nam się przydać podczas gry
  • instrukcję

➽ Wydawca proponuje 3 WARIANTY GRY oraz POMYSŁ na wykorzystanie kart dla dzieci, które dopiero zaczynają przygodę z angielskim.

➽  W grę możemy zagrać z zarówno z młodszymi jak i starszymi uczniami, ponieważ słowa zostały podzielone na 2 poziomy: początkujący (kolor filetowy) i zaawansowany (kolor pomarańczowy).




Warianty gier proponowane przez wydawcę:



1.'Warm up?'

Wykładamy na stół dwie dowolne karty wybranego koloru. Zadaniem graczy jest w jak najkrótszym czasie odszukanie wspólnego elementu. Może to być słowo-słowo, słowo-obrazek, obrazek-obrazek. Gracz, który jako pierwszy odnajdzie parę, wypowiada dane słowo po angielsku i zabiera obie wyłożone karty. Na koniec rozgrywki, każdy zlicza swoje karty. Gracz z największą ilością kart, wygrywa.



2. 'In the middle'

Wybieramy kolor, którym będziemy grać. Tasujemy karty, jedną wykładamy na stół, a pozostałe rozdajemy po równo wszystkim graczom. Następnie układamy nasze karty w stos, wybranym kolorem do dołu. Wszyscy gracze wyciągają ze swojego stosu po jednej karcie i starają się jak najszybciej odszukać na niej element wspólny z kartą na środku. Kto pierwszy go odnajdzie zostawia kartę na środku. W kolejnej rundzie gracze szukają elementów wspólnych z jego kartą. 

Wygrywa osoba, która pozbędzie się wszystkich kart.

3. 'I'm faster'

Wybieramy kolor, którym będziemy grać. Rozdajemy karty po równo wszystkim graczom. Następnie układamy otrzymane karty w stos, wybranym kolorem do dołu. Każdy wyciąga ze swojego stosu po jednej karcie. Gracz, który jako pierwszy odszuka wspólny element na dwóch dowolnych kartach i nazwie go po angielsku, zabiera te dwie karty do siebie i odkłada na bok. Pozostałe karty trafiają na stos kart odrzuconych. Rozgrywka kończy się kiedy gracze pozbędą się początkowych kart. Wygrywa gracz, który zbierze najwięcej par.


4. 'Family'

Jest to dodatkowy pomył na wykorzystanie kart dla dzieci, które dopiero uczą się czytać po angielsku. Wybieramy kolor, którym chcemy grać. W każdej rundzie, wykładamy na stół jedną kartę. Najbardziej zaawansowany językowo gracz, wypowiada jedno słowo z karty. Zadaniem pozostałych graczy jest jak najszybsze wskazanie na karcie danego słowa. Osoba, która jako pierwsza to zrobi, zabiera kartę. Wygrywa gracz z największą ilością kart.

*Jeśli chcemy by zabawa była nieco trudniejsza, wykładamy dwie lub więcej kart.

➽ W każdą z gier możemy grać w grupach 2-8 osób. 

➽ Jedna rozgrywka to około 10-20 minut nauki przez zabawę.


  • Wszystkie warianty gier są bardzo angażujące i dostarczają mnóstwo emocji. Moim Kursantom najbardziej przypadł do gustu pomysł ‘In the middle’, w którym mogli pozbywać się swoich kart. Duża ilość kart i różne propozycje gier, sprawiają, że gra się nie nudzi, wręcz przeciwnie jest bardzo wciągająca. Grałam w nią zarówno z młodszymi jak i starszymi uczniami, w każdej grupie wiekowej okazała się być świetną pomocą dydaktyczną.



---------------------------------------------------



4 dodatkowe pomysły na wykorzystanie kart mojego autorstwa:


Lubię nadawać każdej grze kolejne sposoby użycia, by rozwijać różne sprawności językowe, dlatego wymyśliłam 4 dodatkowe propozycje, na wykorzystanie potencjału kart.


Przed przystąpieniem do każdej gry ustalamy, którym kolorem kart gramy (wersją z łatwiejszymi czy trudniejszymi słowami)


1. Have you got…? 

Gracze pracują w parach. Każda osoba losuje po jednej karcie, nie mogą jednak pokazać swojej karty partnerowi. Próbują odgadnąć wspólny element zadając na przemian pytania, np.: - ‘Have you a got ‘a cat’? Osoba, która pierwsza odgadnie właściwe słowo zabiera obie karty. Procedurę powtarzamy kilka razy. Wygrywa osoba, która zbierze więcej kart.

2. ‘Ask about it’



Uczniowie pracują w parach. Każda osoba losuje po jednej karcie z gry. Jeden gracz zachowuje swoją kartę dla siebie. Drugi natomiast kładzie kartę na stół. Jego zadaniem będzie odnalezienie wspólnego elementu na obu kartach, poprzez zadawanie pytań typu „tak/nie”, np.:

- ‘Is it a musical instrument?’ –‘No.’,
- ‘Is it an animal?’ –‘Yes.’,
- ‘Can it fly?’ – ‘Yes.’ itd.

Nie może jednak użyć słowa z karty, dopóki nie jest pewien, że właśnie to słowo znajduje się na obu kartach. Jeśli je zidentyfikuje, upewnia się pytaniem:

- ‘Is it …?’, ‘-Yes.’ Następnie uczniowie zamieniają się rolami.

*Jeśli chcemy dodać element zabawy, każde zadane pytanie w danej rundzie jest liczone. Wygrywa osoba, która odgadnie słowo zadając mniej pytań. Za każde błędnie zidentyfikowane słowo doliczane są dwie dodatkowe próby.

3. ‘Write a story’

Uczniowie losują po jednej karcie. Ich zadaniem jest w ciągu 5 min. ułożenie historii z jak największą ilością słów znajdujących się na karcie. Za każde użyte słowo uczniowie zdobywają jeden punkt. Wygrywa osoba, która napisze opowiadanie z największą liczbą słów. Opowiadania muszą być poprawne gramatycznie.


4. ‘Wrong word’

Uczniowie losują po jednej karcie. Ich zadaniem jest wypisanie na osobnej kartce wszystkich słów z wylosowanej karty lecz zamienienie jednego z nich na inne (najlepiej pomieszać kolejność słów na liście). Następnie wymieniają się między sobą, kartami i listą wypisanych słów. Ich zadaniem będzie odznaczenie na otrzymanej liście wszystkich słów z karty oraz zidentyfikowanie błędnego słowa i zamienienie go na właściwe.



Dziękuję wydawnictwu EDGARD za możliwość przetestowania gry.




Jeśli wykorzystujesz materiały i pomysły z tego bloga (lub ich adaptacje) na łamach swojego fanpage'a, szkoleniach lub w każdej innej formie, zadbaj o to, aby podać ich źródło w postaci nazwy bloga oraz bezpośredniego linku do danego wpisu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

💥ALL ABOUT WOMEN... quote halves 💥

➡️ 9 efektownych pomysłów na gry 1st & 2nd Conditional z firmy Regipio ⬅️

Rhyming words & chess clock